FANDOM

Super Mario Bros.
168 in 1 003.png
Ekran tytułowy najpopularniejszej z pegasusowych wersji...
Rok premiery 1985
Oryginalna nazwa スーパーマリオブラザーズ (Sūpā Mario Burazāzu)
Kartridże Składanki (pod nazwami

JOGGING MARIO,SUPER MARIO, lub SUPER BROS)

Przykładowe składanki 168 in 1, Olympic 2000
​Super Mario Bros. (Znana też pod nazwami ​JOGGING MARIO​, SUPER MARIO, BROS. II i ​SUPER BROS.) - Gra platformowa wydana przez Nintendo w 1985 roku. Wyprodukowana została przez studio R&D4, z zamysłem sequelu gry Mario Bros., ostatecznie od swojego pierwowzoru różniło ją bardzo dużo​.

OpisEdytuj

Pewnego dnia Muchomorowe Królestwo zostało podbite przez Koopa - plemię żółwi, potrafiących używać ciemniej magii. Użyli swych czarów, by przetransformować wszystkich muchomorzan w nieżywotne stworzenia, (takie jak kamienie, cegły, a nawet skrzypy) co zwiastowało upadek królestwa. Tylko córka Muchomorowego Króla, Księżniczka ("Brzoskwinia") Muchomorzanka, może cofnąć zaklęcie i przywrócić lud do życia. Niestety, została porwana przez samego Króla Koopa. Gdy Mario usłyszał o trudnej sytuacji damy, wziął sobie za zadanie wypłoszenie plemienia żółwi i uratowanie dawniej spokojnego królestwa.

​CiekawostkiEdytuj

  • Istnieje wiele pegasusowych wersji. Niektóre posiadają zmienione logo (patrz Infobox), natomiast z innych zostało ono całkowicie wycięte, ewentualnie zamienione zwykłym napisem. Istnieją również wersje gdzie zamiast MARIO/LUIGI pisze SCORE. Jest to spowodowane tym, iż 99% polskich kopii to pirackie kartridże bazarowe. Czasami jednak więksi fani kupowali bardzo drogie kartridże FAMICOMowe, gdyż chcieli mieć w 100% legalną kopię, odpalającą się na rodzimym sprzęcie (lub też popisać się wśród znajomych).
  • Gra pojawiła się w większości oficjalnych reklam konsoli PEGASUS na jednym z kartridży. Na jednej natomiast pokazany gameplay jednego z poziomów.
(4 57.260) Super Mario Bros. any% speedrun *World Record*-006:57

(4 57.260) Super Mario Bros. any% speedrun *World Record*-0

Światowy rekord w grze...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki